Einde van deze reis - Reisverslag uit Kiev, Oekraïne van Sanne Hietbrink - WaarBenJij.nu Einde van deze reis - Reisverslag uit Kiev, Oekraïne van Sanne Hietbrink - WaarBenJij.nu

Einde van deze reis

Door: De leukste

Blijf op de hoogte en volg Sanne

10 Augustus 2015 | Oekraïne, Kiev

Dit is hem dan het laatste reisverslag, poging twee. Net lukte het niet vanwege het Internet. Ik ben nu op het vliegveld van Kiev, op weg naar huis.

We zouden naar Halong Bay gaan de laatste dagen in Vietnam, maar het weer werkte nog steeds niet mee. Dus toen zijn wd maar de mooie omgeving van Ninh Binh gaan bewonderen. Er waren prachtige rotslandschappen langs een rivier, die we vanukt een bootje hebben mogen bewonderen. verder hebben we uiteraard ook het gebied met de scooter verkend, heerlijk! Voor de rest was er in Ninh Binh zelf helemaal niks. Laatste avond in Vietnam zijn we nog even flink wezen stappen in Hanoi. Dus we hebben Vietnam met een knaller afgesloten!

Volgende dag zaten we alweer heel vroeg in het vliegtuig naar Bangkok. Maar zoals me moeder altijd zegt, 's avonds een vent, 's ochtends ook een vent. Aangekomen in Bangkok hadden we natuurlijk geen idee waar we heen moesten. Dus dan maar een taxi. Maar de taxi's wisten het helaas ook niet. De eerste taxi heeft ons gedropt bij een nieuwe taxi, die zou het wel weten. Tevergeefs, we hebben 3 uur in een taxi gezeten, zonde van onze dag. We hadden nog net tijd om inmens grote liggende Boeddha te zien. Verder hebben we nog met een vriendinnetje van Jitske gegeten.

Volgende dag hup weer in het vliegtuig met als bestemming het eiland Koh Samui! Het was heerlijk! We verbleven in een hutje/bungalow op het strand en hebben alleen gechild, boekje gelezen en gezwommen! Met als klap op de vuurpijl het laatste dagje nog gedoken, wat was dat gaaf! Wil nu echt graag mijn duikcertificaat halen. We hadden samen een duikinstructeur die ons begeleidde. de eerste duik was nog even wennen, was 5 meter, maar de tweede duik was 12,3! Dieper mochten we niet voor de proefduik. Ik heb echt mooie vissen gezien en het is zo gek om al dat water en de vissen overal om je heen te zienen te zien hoe ver je van het wateroppervlak bent. Zo blij dat ik hrt heb gedaan!

Het eiland was de perfecte afsluiting van mijn reis. Want ondanks dat ik 5 maanden vajantie heb gehad, heb ik niet echt de tijd genomen om bij al mijn nieuwe ervaringen stil te staan. Ik vond het heel fijn om op deze manier bij te komen hahaha, ook al klinkt dat raar na zo een ellenlange vakantie.

Vanaf het eiland zijn we per boot, bus en trein terug gereisd naar Bangkok, 18 uur! Maar wel weer een ervaring rijker want heb nog niet eerder de nachttrein gehad. Ik had zowaar een echt bed, waar wel aardig heb geslapen.

In Bangkok zijn we nog wezen lunchen met een vriendinnetje van mijn Middelbare school. Ze had een jaar een uitwisselingsprogramma bij ons gevolgd en komt en woont dus in Thailand. Was echt super keuk haar te zien! Verder zijn we nog met zijn drieën naar de bioscoop geweest, we hadden geen puf meer om Bangkok nog echt te gaan verkennen. We hebben 's avonds nog wel gegeten op de eetmarkt.

En daarna begon mijn reis terug naar Nederland.

Leuk dat je me hebt gevolgd op mijn reis en bedankt voor alle leuke reacties!

Tot in Nederland!

Veel liefs,

Sanne

  • 10 Augustus 2015 - 10:26

    Margriet:

    van je verslagen genoten! Ik kijk er naar uit je zo meteen te knuffelen . Veilig en veel ervaringen rijker weer thuis. Heerlijk. X

  • 10 Augustus 2015 - 10:52

    Marinka:

    Geweldige ervaring
    Kom goed thuis, Sanne
    Liefs, Marinka

  • 10 Augustus 2015 - 15:56

    Jacqueline Dekkers Los:

    hallo Sanne

    als je straks weer in je eigen bedje ligt,na heel veel knuffelen door je familieleden,zal er nog wel heel veel in je hoofd rondspoken.
    even weer met beide voeten terugkomen op deze hollandse bodem en dan vooral veel nagenieten van je reis.
    met deze ervaring in je rugzak ga je onze samenleving weer anders bekijken en ben je klaar voor de uitdagingen hier.
    ik heb wel een stukje water voor mijn nieuwe huis straks waar je mag duiken hoor.........

    bedankt voor al je verhalen, ik ben stiekem ook een beetje mee op reis geweest en heb ervan genoten !!

    tot gauw !!!

  • 10 Augustus 2015 - 17:23

    Niek:

    Ha Sanne!

    Leuk om je verslagen te lezen, ook aan alle foto's te zien heb je het enorm naar je zin gehad! Maar helaas komt aan alles een eind.

    Grappig dat je ook hebt gedoken! Ik toevallig afgelopen week ook, op Curacao! Een enorm vette ervaring inderdaad :)

    Welkom terug!

    Niek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Ik ben al vier maanden vrijwilligerswerk wezen doen in Ghana in een weeshuis samen met Jitske. Nu vertrek ik voor 5,5 maanden naar Zuid Oost Azië. Ik begin met les geven op een schooltje op Bali, in Samsaman. Daarna trek ik verder door Zuid Oost Azië.

Actief sinds 03 Feb. 2010
Verslag gelezen: 2090
Totaal aantal bezoekers 26508

Voorgaande reizen:

04 Maart 2015 - 12 Augustus 2015

Reis door Zuid Oost Azie

14 Februari 2010 - 07 Juni 2010

Een weeshuis ergens in Ghana

Landen bezocht: