Van de jungle naar het hete Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sanne Hietbrink - WaarBenJij.nu Van de jungle naar het hete Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sanne Hietbrink - WaarBenJij.nu

Van de jungle naar het hete Thailand

Door: Sunny (zo noemt iedereen me hier)

Blijf op de hoogte en volg Sanne

16 Mei 2015 | Thailand, Chiang Mai

Ik weet niet hoe lang het geleden is, maar ik heb weer heel wat te vertellen.

Vanaf Medan ben ik naar Bukit Lawang gegaan. Alleen vreesde ik voor mijn leven, onze chauffeur viel namelijk in slaap. Maar na een kop koffie kon hij er weer tegenaan gelukkig. Bukit Lawang is een heel klein dorpje midden in de jungle en door dit dorpje stroomt een rivier die je oversteekt middels bamboebruggen. We verbleven in een heel goedkoop hostel met heel lekker eten. Ook hier heb ik mogen genieten van een bucketshower. Bij dit hostel childe ook alle gidsen, jonge gasten die hielden van blowen, the jungleboys. Elke avond werd er muziek gespeeld met gitaar en zang en ik was een van de zangers. Dus dat was erg gezellig. De eerste dag hebben we de Badcave gezien. Het had drie kamers en we moesten echt klimmen om erin te komen. De dag erna was het dan zover, de tocht door de jungle, ik zou oerang oetangs gaan zien! Het was alleen een beetje jammer dat we met een groep van 8 waren. We hadden twee leuke gidsen met ons mee en gelijk de eerste paar meter zagen we een zwarte gibbon die naar beneden kwam, die had wel zin in een banaantje, dat was heel gaaf. We hebben wat Orang oetangs onderweg gezien, maar de meest spectaculaire was de beroemde Mina. Mina is agressief dus als die achter je aan komt moet je wegrennen. En wie viel er weer over een bomstronk, ik natuurlijk! Maar niks aan de hand hoor. Die dag waren we wel met erg veel andere groepen in de jungle dus stond je af en toe met 20 mensen te kijken dus dat was wat minder. De eerste dag zijn we om half 8 's ochtends begonnen en om half 5 arriveerde we in het kamp. En het was warm in de jungle, ik was gewoon zelf een waterval we moesten namelijk flink klimmen over kleine stijle paadjes waar je pijn van krijgt in je stuitje, maar daar heb ik maar niet teveel over nagedacht. Onderweg hebben we een heerlijke lunch gehad. Eenmaal bij het kamp was er een waterval waar we in konden zwemmen en stond de thee en koffie al klaar. Het kamp was gewoon aan het water! We waren omringd door aapjes en komodo hagedissen, grote hagedissen! We hebben die avons heerlijk gegeten en spelletjes gedaan. We sliepen in een tent gemaakt van plastic en het regende die nacht en natuurlijk was de tent waarin ik sliep lek. Maar dat heeft jungle Roy voor ons gemaakt. De volgende dag zijn we weer terug gaan trekken en toen kwamen we de andere beroemde orang oetang tegen, Jackie, zij staat bekend om dat ze mensen wel drie uur lang kan vasthouden. En dit keer was het alleen onze groep die stond te kijken. Alle orang oetangs die we hebben gezien hadden baby's. Het was echt heel gaaf! Aan het einde van de trekking zijn we terug wezen waterraften, super leuk! Die avond was er ook live muziek waar heel bukit lawang naar toe ging en toen heb ik ook een liedje meegezongen.
De volgende dag hadden we even een rustdag nodig en zijn we met een groep naar de rivier gelopen vlakbij de badcave waar we heerlijk hebben gezwommen.

Na Bukit Lawang ben ik naar Lake Toba gegaan, het grootstgrootste meer van Indonesië en het grootste kratermeer van de wereld. En ik verbleef op het eiland in het meer, ter grootte van Singapore, hoe cool is dat. Ik vond her heerlijk om lekker een scooter te huren en lekker over het eiland te crossen. Op het eiland leven de Batak, je hebt vijf verschillende Batak stammen. De geschiedenis van Batak zegt dat het Kannibalen waren, dat ze mens aten als straf. Er waren daar ook de originele Batakhuisjes. Het was een heel chil eiland.

Vanaf het relaxte Sumatra ben ik naar Thailand gevlogen. Ik ben gelijk naar het noorden gegaan, naar de drukke stad Chiang Mai. Daar heb ik tempels gezien, ben ik wezen stappen, ladyboyshow gekeken, tijgers (onnatuurlijk) geknuffeld en olifantjes gewassen. Ook ben ik met een hele groep naar de Canyon geweest, waar het water echt helemaal niet verfrissend was en toen ben ik met de scooter samen met Andre verdwaald in Chiang Mai, waardoor ik heel Chiang Mai heb gezien.
En nu zit ik in Pai, waar alleen maar backpackers zijn. Vandaag is er een festival waar ik samen met Amanda heen ga, dus ben benieuwd. Next stop is Laos!

Dikke kus weer!

  • 16 Mei 2015 - 10:31

    Annemarie:

    Hoi Sanne,
    Wat een fantastische avonturen heb je mee gemaakt! En alle apen en andere dieren die je hebt gezien, een top ervaring lijkt me!
    Veel plezier in Laos
    Liefs Annemarie

  • 16 Mei 2015 - 11:13

    Jacqueline Dekkers Los:

    hallo Sanne

    wat een avonturen weer........dat is wat anders dan werken bij ons he.!
    alhoewel ik lees dat je ook aan het wassen bent geslagen,hoewel met olifanten zal het iets anders zijn,ha ha.
    en dan die apen,lijkt mij toch wel heel leuk om oog in oog met de beesten te staan ,wellicht is de beroemde Bokito uit Blijdorp wel een verre neef .

    en dan nu door naar Thailland,je maakt heel wat kilometers,zeker als je ook nog eens verdwaald en urenlang onderweg bent. juist dan val je op jezelf terug en ook zonder Tom Tom ben je weer veilig thuis gekomen toch?
    ik geniet van je verhalen en wens je vooral nog heel veel avontuur toe !!
    groetjes vanuit een koel Zoetermeer.

  • 16 Mei 2015 - 11:43

    Helma Visser:

    Hoi lieve Sanne
    Wat een geweldige verhalen weer.
    Ik heb opa de groeten gedaan en een dikke knuffel.
    Meid ik geniet echt van je reis . Wat een avonturen .
    Jammer dat het niet lukte met Skype ,volgende week als ik weer aan het werk ben,
    Gaan we het nog eens proberen.opa vond het geweldig als ie echt met je kon spreken zei hij.
    Dus zeker de moeite waard om het te laten slagen.
    Hij is zoo trots op je zegt ie.
    Ben benieuwd naar je verhalen van Laos. Mijn dochter vond dat daar super en een mooie belevenis. Lieve Sanne geniet enne je Pa en vriendin komen snel.
    Ik ga hier aftellen dat je weer terugkomt .je zit op de helft. Groetjes nu vanuit Nijverdal op een natte camping. Helaas.Volgende week probeer ik je te pakken te krijgen vanuit Zoetermeer.
    Dikke knuffel Helma

  • 16 Mei 2015 - 12:16

    Wilma:

    Hoi Lieve nicht,

    Wat een verhalen weer!! Je conditie moet aardig op peil zijn, wil je zo'n reis maken zeg! Waar komen alle backpackers vandaan? Zijn zeker allemaal echte wereldburgers. Boeiend hoor. Je leert wellicht ook nog weer van culturen van landen waar je niet eens komt.
    Nog heel veel plezier, straks met je vriendin en je vader.
    Lieve groeten uit Zoetermeer
    PS Morgen weer de marathon lopen. Levert weer wat op voor onze belevenistafel!!

  • 19 Mei 2015 - 18:46

    Madelon:

    Klinkt top! Aaah, hippieparadise Pai! Have fun en chill ze :) haha

    Liefs,
    Madelon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Ik ben al vier maanden vrijwilligerswerk wezen doen in Ghana in een weeshuis samen met Jitske. Nu vertrek ik voor 5,5 maanden naar Zuid Oost Azië. Ik begin met les geven op een schooltje op Bali, in Samsaman. Daarna trek ik verder door Zuid Oost Azië.

Actief sinds 03 Feb. 2010
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 26527

Voorgaande reizen:

04 Maart 2015 - 12 Augustus 2015

Reis door Zuid Oost Azie

14 Februari 2010 - 07 Juni 2010

Een weeshuis ergens in Ghana

Landen bezocht: