Niks STC met airco gewoon Metro met arko - Reisverslag uit Nkoranza, Ghana van Sanne Hietbrink - WaarBenJij.nu Niks STC met airco gewoon Metro met arko - Reisverslag uit Nkoranza, Ghana van Sanne Hietbrink - WaarBenJij.nu

Niks STC met airco gewoon Metro met arko

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

14 Maart 2010 | Ghana, Nkoranza

Hallo iedereen, een update vanuit Capecoast

We zijn vrijdag ochtend om 6 uur vertrokken, op weg naar Kakum National Park. Eerst natuurlijk met de taxi naar Ejura, en vanaf daar met de trotro naar Kumasi, toen waren we alweer 3 uur verder. Vanaf Kumasi wilden we met een STC bus naar Capecoast, maar de bus die daar naar toe vertrok zat al vol, we zouden pas de volgende dag een bus kunnen hebben. STC is de meest luxe bus die je kunt hebben, met airco. Maar Jitske en ik hadden niet zo'n zin om te wachten tot de volgende dag, en lieten ons hierdoor niet uit het veld slaan. Dus zijn we naar een ander station gegaan. Namelijk een Metro station. Nou dat was me toch een hele belevenis! het was heel groot, met alleen maar Ghanesen. Bij de halte voor Capecoast stonden en zaten erg veel mensen. Wij hadden geen idee hoe we aan een kaartje moesten komen, meestal ga je naar een loket om er heen te halen, nou hier ging dat wel even anders. Het ging namelijk zo, er kwam een vrouw met een bepaald aantal kaartjes langs, en iedereen begon enorm tegen elkaar te schreeuwen, en tegen haar te schreeuwen, ze stonden echt te vechten om een kaartje. Dat was echt belachelijk, ik heb natuurlijk enorm gelachen, je snapt wel dat wij de eerste bus niet inkwamen. De tweede bus hebben we wel een kaartje kunnen bemachtigen, overigens niet met schreeuwen, maar door gewoon rustig te zitten. Als je zit laat dat zien dat je al lang zit te wachten, dus ben je eerder aan de beurt dan de mensen die staan. Om die bus dan vervolgens weer in te komen, weer een heel geduw, getrek en geschreeuw, haha. Als ik dan andere vrijwiligers spreek is wat wij doen best uitzonderlijk. Maar goed Metro bussen hebben dus geen airco, en zijn niet lux, ze hebben arko, alle ramen kunnen open haha. De reis naar Capecoast is prima verlopen.

Vanuit Capecoast zijn we naar Hanscottage gegaan.Dat ligt vlakbij Kakum National Park. Dat is echt een geweldig Hotel! Het is omringd door water met krokodillen. Jaja ik heb mijn eerste krokodillen gescoord! we zijn echt heel dichtbij geweest, was wel een beetje eng, maar ik heb heel veel foto's echt zo gaaf! Verder zitten er ook veel prachtige en zeldzame vogelsoorten. Ook belangrijk, er was een zwembad, en het eten is goed! Dus voor de mensen die nog naar Ghana gaan, zeker doen, en dan wel het Hostel, dat kost 6 Cedi per nacht.

De volgende dag zijn we met andere vrijwilligers naar Kakum gegaan, die we in het hotel zijn tegengekomen. Kakum was zo gaaf, zo mooi! Het is een van de vijf parken met touwbruggen door het oerwoud. Ja, ik ben over touwbruggen door het oerwoud gelopen. Het was echt de ultieme regenwoud ervaring! Je liep namelijk door de boomtoppen van het oerwoud, er was echt zoveel te zien, ik keek mijn ogen uit. Jammer genoeg heb ik verder geen dieren gezien, maar het was geweldig! ik wou dat ik dit iedereen kon laten zien, echt een aanrader. Was daarna wel kapot, want had niet veel geslapen en het was heel warm, Jitske en ik voelde ons allebei niet zo lekker. Met mij ging het later wel, maar met Jitske ging het echt niet goed. Daarom zijn we vandaag ook niet terug gegaan naar Homako, we wilden niet reizen met haar in deze staat. Het gaat nu wel beter, maar nog niet top, dus hoop dat dat gauw beter gaat. Met mij gaat het inmiddels goed, hoef niet meer te rennen naar de wc.

Vandaag zijn we lekker naar Capecoast gegaan, om het lekker rustig aan te doen. we zijn daar naar het strand geweest. En zijn een groep vrijwilligers tegengekomen. Deze golven waren een dtuk sterker dan in Accra, het zand zat overal, haha

Morgen hebben we een hele lange terugreis naar Homako. Uiteraard gaan we weer met Metro met arko, want die gaat lekker de hele dag, en niet op vaste tijden.

Zo dat was het wel weer, volgende week weer een nieuwe blog.

dikke kus

  • 15 Maart 2010 - 12:08

    Maartje:

    Hoi Sannie!
    Leuk verhaal weer, nu wil ik ook zo graag haha. Superveel lef van jullie dat jullie met de Metro gingen, klinkt alsof jullie al aardig ingeburgerd zijn.
    Can't wait to see the pictures van jullie oerwoudavonturen, ik ben stiekem een heeeeeel klein beetje jaloers op wat je allemaal meemaakt popje;)
    Veel sterkte voor Jitske en ik kijk uit naar jullie volgende berichtje!
    Kusjes

  • 16 Maart 2010 - 00:42

    Dirk Detmar:

    Ha die Sanne,
    Voor mij lijkt het op een grote en oneindig mooie vakantie. Wat een avonturen. Het ziet er naar uit dat jij de meeste ongemakken hebt overwonnen maar je vriendin heeft nog wel wat steun van je nodig als ik het goed begrijp.
    Ik zou al de routes die jullie zijn gegaan op de kaart van het gebied willen zien om een goede indruk te krijgen van al je reizen.
    Moet je ook nog werken? Ik krijg de indruk van niet. Misschien kun je de volgende keer iets schrijven over de de dingen die je zwaar vallen of die je tegenstaan. Echt Hollands!

    Ik lees al je verslagen met plezier.

    Knuffel van je buurman.

  • 16 Maart 2010 - 10:56

    Lisa:

    heee sanneke!!

    zo te lezen gaat alles wel aardig goed daar. wat gaaf he! ik vroeg me al af hoe het met je ging en of je de afrikaanse mannen wel overleefde hehe (zat een paar weken zonder internettoegang).. en het is daar net zo lekker warm als hier, je went er wel een beetje aan maar verrot zeg, om met 35 graden een heuvel op te fietsen is geen pretje ;-).

    ik ben net een paar dagen terug uit het zuid-westen. ons busje gaf het op ergens in de middle of nowwhere zodat we op de een of andere manier terug moesten zien te komen naar perth :-s, maar alles ging goed, veel hulp gehad van vriendelijke australiers die ons overigens niet hun telefoonnummer gaven ;-).

    nu heb ik even een weekje rust in Perth, met internet, douche, wc en een echte keuken! hehe, je kent het gevoel onderhand wel :-)
    het plan is om naar Tasmanie te gaan, kijken of ik daar een baantje op de kop kan tikken (fruit plukken ofzo of in een cafe misschien)..

    in elk geval, heeel veel succes en plezier met die gekke afrikanen, en geniet van de arko hihi.

    liefs lisa

  • 16 Maart 2010 - 18:35

    Simone:

    Hoi Sanne,
    Ik kijk al weer uit naar volgende week.Wens Jitske beterschap, ik leef met haar mee, zit zelf ook te klooien met mijn darmen maar door Hollandse macaroni gemaakt door mijn leerlingen.Wat daar ingevallen is weet ik niet, maar voor een vloeiende stoelgang hoef je dus niet helemaal naar Ghana.Hier is het kabinet gevallen, Wouter Bos en Eurlings zijn afgetreden.Job Cohen wordt lijsttrekker pvda en is dus burgemeester af in Amsterdam en Wilders rukt op.Blijf dus vooral flink aan je neus trekken, want met platte neus bruine huid of hoofddoek kom je over 82 dagen misschien niet eens je land meer in!! Liefs en hou je haaks
    Je ouwe buuv.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Ik ben al vier maanden vrijwilligerswerk wezen doen in Ghana in een weeshuis samen met Jitske. Nu vertrek ik voor 5,5 maanden naar Zuid Oost Azië. Ik begin met les geven op een schooltje op Bali, in Samsaman. Daarna trek ik verder door Zuid Oost Azië.

Actief sinds 03 Feb. 2010
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 26557

Voorgaande reizen:

04 Maart 2015 - 12 Augustus 2015

Reis door Zuid Oost Azie

14 Februari 2010 - 07 Juni 2010

Een weeshuis ergens in Ghana

Landen bezocht: