Help met ons mee!!! - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Sanne Hietbrink - WaarBenJij.nu Help met ons mee!!! - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Sanne Hietbrink - WaarBenJij.nu

Help met ons mee!!!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

16 April 2010 | Ghana, Kumasi

Lieve iedereen,

Deze week ga ik het eigenlijk vooral hebben over ons nieuwe project. We hebben namelijk deze week te horen gekregen dat Amanda, een ander meisje wat ook vrijwilligerswerk doet, ons weeshuis wel wat geld wilt doneren. Wij zelf wilden ook wel echt helpen, want er zijn echt gebouwen die op instorten staan. Wij (Jitske en ik) hebben dus geinformeerd bij het gastgezin, wat ze zelf het belangrijkste vinden om te veranderen. Ze kwamen eerst met een eigen waterpomp aanleggen, maar dat wel echt heel veel geld, dat kunnen we nooit betalen! Toen kwamen ze met een beter voorstel. De jongens en meisjes hebben namelijk geen aparte ruimte om te slapen. Ze slapen nu met ze 25en in een kleine ruimte, en veel jongens en meisjes beginnen hier al met puberen. Er is nu wel een apart gebouw waar de jongens en meisjes beide een eigen omkleedruimte hebben. Maar dat gebouw staat op instorten, de helft is afgebrokkeld door een storm. Dus het duurt niet lang meer of ze moeten zich ook nog met zijn allen in die gemeenschappelijke ruimte gaan omkleden, dan zitten ze al helemaal op elkaars lip! Het zou dus wel echt heel fijn zijn als ze dan beide een eigen gebouw en ruimte hebben, want die hormonen gieren door het lijf.
We hebben dus nu al een startkapitaal van Amanda, maar daar redden we het lang niet mee. We zouden het dus zeer waarderen als je ons en het weeshuis zou willen helpen door een bijdrage te leveren. het bedrag wat u dan overmaakt wordt dan ook nog een verdubbeld door de Cedi. Elke bijdrage is natuurlijk welkom.
Voor mij is het ook wel echt belangrijk dat we toch zichtbaar iets veranderen, en dat ze er ook echt iets aan hebben, want het is ook iest wat blijvend is.
We willen dus ook bij alles betrokken zijn, want het is ons project, en het moet natuurlijk wel goed gebeuren. Niet dat we straks geen bonnetjes hebben en worden opgelicht.We gaan dus alle kosten en bonnetjes bijhouden, en zorgen voor een totaalrekening. Ook gaan we foto's maken van hoe het eerst was, en de vorderingen. Die foto's gaan we dan plaatsen waar iedereen het kan zien, zodat jullie ook kunnen zien dat we het geld goed besteden.

Het was gister ook al aan de kinderen verteld dat we van plan waren een nieuw huis te bouwen voor de jongens. Vanmorgen om 6 uur stonden ze al onkruid te wieden op de plek waar het gebouw komt! Dus het plan is al in werking en iedereen is dol enthausiast! Ik hoop echt dat we het allemaal gaan redden met het geld! Want het zou zo leuk zijn als we nog een eindresultaat zien voordat we terug gaan naar Nederland. Om toch nog even te zien dat we echt iets goeds hebben opgezet, en dat we dat dan ook aan iedereen kunnen laten zien.
Wij zijn dus ook echt blij met elke bijdrage die u kunt leveren, u helpt ons en de kinderen er heel erg mee!

Als je een bijdrage wilt storten, dan kun je dat doen tnv Jitske van Honk, rekeningnummer: 597257434
Alvast hartelijk dank!

Hele dikke kus!

  • 16 April 2010 - 23:29

    Dirk Detmar:

    Hoi Sanne,
    Alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat je die dag daar gepast weet te vieren. De bijdrage die je vraagt, waar moet ik aan denken zodat ik me niet vergaloppeer. Ik zal eens zien wat ik kan missen.
    Hoe goed ben je in metselen en timmeren? Of laat je alles door vaklui doen?
    Zo zie je maar dat je erg betrokken raakt bij mensen waarvan je niet het flauwste benul had dat ze bestonden.
    Dit is ontwikkelingswerk pur sang.
    Groeten,
    Je buurman

  • 17 April 2010 - 07:42

    Maartje:

    Popje wat gaaf!! Ik ga sowieso geld overmaken,ik moet alleen eerst m'n tancodes dan regelen ivm mijn gejatte telefoon maar komt goed :D
    Jullie zijn mijn helden!
    XXXXX

  • 17 April 2010 - 08:08

    Merel:

    Nou meid, ik heb wat geld overgemaakt! Hoop dat het heel mooi wordt.En dat die pubertjes van je niet bij elkaar in bed duiken.
    Goed man! Dat je gewoon een eigen project start. Ik ben heel erg trots op je! LATIE!

  • 17 April 2010 - 20:05

    Sanne Hietbrink:

    jullie kunnen foto's van het project zien op jitske's hyves, als het goed is kan iedereen dat zien

    kus

  • 17 April 2010 - 20:39

    Annemarie:

    Hoi Sanne
    Wat een goed initiatief. Ik heb bewondering voor jullie hoor. Hartstikke knap wat jullie allemaal doen. We zullen met spoed een kleine bijdrage overmaken.
    Groetjes Annemarie

  • 18 April 2010 - 09:46

    Juliët:

    hai lieverd!
    wat een mooi initiatief zeg! ik zal zeker een bedrag over maken :)
    je bent bijna jarig! hoe ga je het vieren daar?
    veel kusjes!

  • 20 April 2010 - 14:50

    Friso:

    Heee Sanne!

    Morgen jarig! Hoop dat je een extra leuke dag hebt!
    Tof dat je zelfs zo'n actie organiseert voor het weeshuis. Dan kan je straks ook echt zien dat je het weer ietsje beter achterlaat. Ik zal 't ook even doorsturen naar m'n ouders.

    xxx en tot over 48 dagen!

  • 20 April 2010 - 17:25

    Fenneke:

    Sanne (& Jitske)!

    Jullie zijn echt suuuper goed bezig door dit project op te starten! Echt helemaal top :D Ik hoop dat het allemaal gaat lukken.

    kuskus

  • 20 April 2010 - 20:35

    Joyce Detmar:

    He lieve Sanne,
    (alvast) gefeliciteerd met je verjaardag!
    Dikke knuffel!

  • 21 April 2010 - 07:03

    Jip:

    sannie super gefeliciteerd!!!!
    hoe is het om daar je verjaardag te vieren? ik denk aan jou en natuurlijk steun ik jullie project.
    dikke kus

  • 21 April 2010 - 07:43

    Fam. De Ru:

    Hallo Sanne, gefeliciteerd met je verjaardag. Ik zal iets overmaken voor je weeshuis.
    Veel plezier vandaag en hou je haaks.
    h.g. Wim, Clare & Japke

  • 21 April 2010 - 13:31

    Douwe:

    Twee violen, en een trommel en een fluit. En dan gezongen zeg maar.

    In ieder geval, gefeliciteerd!

  • 22 April 2010 - 20:04

    Marjolijn:

    Hoi Lief nichtje

    ALsnog gefeliciteerd met je verjaardag. Heb je het leuk gevierd? Vast en zeker.
    Je bent goed bezig hoor.
    Succes!!

    Dikke kus

  • 23 April 2010 - 17:43

    Margriet:

    Aan alle lezers van deze weblog: Jitske van Honk woont in Monster. Deze informatie heb je nodig wanneer je geld zou willen overmaken. Groetjes, Margriet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Ik ben al vier maanden vrijwilligerswerk wezen doen in Ghana in een weeshuis samen met Jitske. Nu vertrek ik voor 5,5 maanden naar Zuid Oost Azië. Ik begin met les geven op een schooltje op Bali, in Samsaman. Daarna trek ik verder door Zuid Oost Azië.

Actief sinds 03 Feb. 2010
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 26545

Voorgaande reizen:

04 Maart 2015 - 12 Augustus 2015

Reis door Zuid Oost Azie

14 Februari 2010 - 07 Juni 2010

Een weeshuis ergens in Ghana

Landen bezocht: