Slapen tussen de nijlpaarden - Reisverslag uit Wa, Ghana van Sanne Hietbrink - WaarBenJij.nu Slapen tussen de nijlpaarden - Reisverslag uit Wa, Ghana van Sanne Hietbrink - WaarBenJij.nu

Slapen tussen de nijlpaarden

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

12 April 2010 | Ghana, Wa

Hoi, hoi daar ben ik weer

Deze week is er in het weeshuis niet zoveel gebeurd, het was ook zo warm, en aangezien alles buiten is, konden we ook niet veel doen. De kinderen hebben hierddor wel gewoon overdag douches met kleren aan, wat wel echt leuk is om te zien, want ze hebben dan zoveel plezier, dan kunnen ze ff met water spelen. Ook is de generator vorige week zaterdag weer kapot gegaan, omdat het zo heftig onweerde en bliksemde. Toen is de bliksem in de generator geslagen en kostte het 60 euro om hem te repareren, en dat is hier gewoon heel veel geld. Vorige keer wilden we het ook betalen, maar toen hadden ze het zelf al betaald, dus nu hebben wij het wel betaald.

deze vrijdag zijn we in een nieuw gedeelte van Ghana geweest, het noorden. Hier is het echt zo anders, er is hier geen oerwoud, maar droge vlaktes met een paar bomen. ook zijn de dorpjes hier heel anders, het is hier veel kleinschaliger, en er is veel minder, de mensen hebben hier ook minder. Hier zie je ook het andere geloof, in het noorden zijn er vooral moslims. ik heb zelf ook een hoofddoekje gekocht, omdat het wel lekker is tegen de zon, en ik geen pet heb, maar dat vinden de vrouwen dus helemaal geweldig haha.we hebben uiteraard dus ook al een moskee bezocht, was niet heel bijzonder, hoop dat de moskee in Larabanga wel echt de moeite waard is. hier zijn de ghanese mannen trouwens wel knapper, dus voor een ghanese man moet je naar het noorden gaan haha.
We zijn zaterdag naar de kleine markt van Wa gegaan, waar we inkopen hebben gedaan vooor de zaterdag en de zondag. We zijn namelijk naar het Hipposanctuary geweest in Wechiau geweest. We waren daar om 2 uur 's middags en mochten dan alles uitzoeken wat we daar konden bekijken. We wilden dan met de fiets daar zelf heen en terug fietsen, het is 18 km heen en 18 km terug. En dan wilden we nog op een platvorm slapen. Om 3 uur was er nog steeds niemand, en dat fietsen kost gewoon best wel veel tijd, en dan moesten we ook nog ons eten daar klaarmaken, en nog naar het platvorm. Wij verloren daar dus ons geduld, en werden boos. Toen zijn ze wel snel in actie gekomen, en konden we om half 4 met een guide gaan fietsen, en hebben we maar besloten geen eten te koken, want we wilden persee op het platvvorm slapen. De fietstocht was wel echt heel gaaf! We zijn met een mountainbike over een onverharde weg gefietst door heel mooi landschap, dus dat wes echt stoer! toen we daar aan kwamen, zijn we maar meteen naar dat platvorm gegaan. Het platvorm zit
hoog in een boom, vlakbij de volta rivier en midden in de natuur. We hebben daar toen onze bedjes klaar gemaakt en zijn toen maar aan onze boterham met pindakaas en fruit gegaan. Pasta hebben we dus nu nog over, we hebben de hele zaterdag op brood geleefd! Maar was wel lekker eigenlijk. Het was zo gaaf om in de openlucht in een boom te slapen, waar je omringd ben door natuur, en waar we nijlpaarden hebben gehoord! en natuurlijk vogels en andere beesten. wat ook wel geinig is om te vertellen, je mocht dat platvorm niet meer af, je weet nooit wat daar over de grond kruipt, er zitten hele gevaarlijke slangen, maar wat dan als je moet plassen...? Ja nou dan hang je dus gewoon met je blote billen over dat platvorm heen, en stort er een waterval naar beneden haha. Het wakkerworden was daar ook zo heerlijk , gewoon zo meen met de natuur en je hoort alle vogels.
Zondag ochtend maakte de gids ons wakker, voor onze safaritour. We zijn met de kano de rivier opgegaan, om nijlpaarden te zien, en ja hoor we hebben ze gezien. Een moeder en haar kleintje, endat is best bijzonder, want er zitten er daar maar 20, maar dat was dus wel echt leuk!
Nu zijn we weer terug in Wa en morgen reizen we weer terug naar Homako. Wat we volgende week gaan doen weten we nog niet, want de rest staat al helemaal ingepland, maar dat wordt vast ook weer leuk.
Wat wel balen is, is dat mijn camera kapot is, dus nu moet ik het met de foto's van Jitske doen, maar die maakt prachtige foto's, maar toch het is heel leuk om al je ervaringen zelf vast te leggen.

Nou ik plaats er volgende week weer een dikke kus

  • 12 April 2010 - 09:12

    Maartje:

    Haaai sannie!
    Wauw met je billen bloot gegaan zo tussen de nijlpaarden, stoer! Hihi echt wat jij allemaal meemaakt, bizar, ik zou er zo ongelofelijk graag bij zijn! Superjammer dat je camera kapot is, kun je hem nog laten maken of is het onewaytrain to the vuilnisbelt?
    En je komt terug over 56 dagen! Hihi duurt nog wel even, de avonturen die jij dus nog gaat meemaken..
    En maak je dan wel foto's van de knappe Ghanese mannen trouwens? Word je nog steeds vaak ten huewelijk gevraagd? Haha :D
    Kusjes!

  • 12 April 2010 - 11:47

    Marloes:

    Hey Sanne,
    Wat ontzettend gaaf allemaal! Echt heel erg leuk dat je dat allemaal mee maakt. Wel balen dan dat je camera kapot is!
    Heel erg veel plezier nog en ik kijk uit naar je volgende blog verhaal.
    Liefs

  • 12 April 2010 - 15:09

    Niek:

    He Sanne!

    Ik heb nog niet echt een goed idee wat dat platform is, maar het klonk leuk met die slangen en beesten! Mooi dat je in ieder geval een gids kunt krijgen, dan ben je denk ik ook wat relaxter aan het reizen. Jammer van je camera; te veel foto's maken betekent dat je minder kan beleven!

  • 14 April 2010 - 10:59

    Mattijs:

    Hey Sanne,
    Klinkt vet, zo overnachten midden in de wildernis(al zou ik um best wel schijten denk ik, met al die geluiden enzo). En ook nog kanoen met nijlpaarden! Ik krijg ook zin om op reis te gaan als ik dit zo lees.

    Vergeet niet om een kleine coco voor ons mee te nemen! :P

  • 15 April 2010 - 08:57

    Mevrouw Van Lent:

    Bedankt voor je kaart. Mevrouw Ivl (die indische mevrouw) is ook weg. We missen je wel en ik kan steeds beter met de computer overweg zoals je merkt. (met een beetje hulp) Vast gefeliciteerd met je verjaardag. Nog een fijne stage. Groeten van Mevrouw van Lent uit Renkum.

  • 15 April 2010 - 09:00

    Mevrouw Van De Broek:

    Hallo Sanne, van allemaal de groeten uit Renkum. Ook van O&O. Ook gefeliciteerd met je verjaardag over een week en we hopen je gauw weer te zien. Groetjes van Mevrouw van de Broek

  • 16 April 2010 - 19:38

    Nadine:

    Hi lieverd!
    Ik heb net al je blogs in een keer gelezen.. wowww je hebt al zoveel meegemaakt in 2 maanden pfoe! Van de safari met nijlpaarden, slangen en andere enge beesten (ieeks!!), leven zonder stroom tot uitgaan met rijke mannen (wat natuurlijk nooit verkeerd is :p ) De kindjes zien er trouwens zo lief uit! die foto ahh, zou graag in jouw schoenen staan.. Op het moment ben ik vooral geld aan het sparen en zoeken naar een kamer in A'dam. Veeeeel minder interessant dan jouw African life.. geniet die laatste 2 maanden nog maar lekker, heerlijk! Respect hoor, dat je zo goed van je weet af te bijten naar al die mannen en voor jezelf opkomt..Don't mess with Sanne! Als je terug bent dan moet je alles nog 10x uitgebreider vertellen en we gaan probably in de zomer met z'n allen nog een weekendje weg oder so (quality time!).. Take care honey! X pien

  • 16 April 2010 - 23:22

    Dirk Detmar:

    Hoi Sanne,
    Je begint je al aardig aan te passen daar in Afrika. Als ik je verhalen lees dan zie ik alles voor me gebeuren. Iets van angst lees ik niet en dat verbaast me echt. Het lijkt wel of dat je voor woudloper of ontdekkingsreiziger geboren bent. Wist je dat het Nijlpaard het gevaarlijkste dier is? Nee he? Dat dacht ik al. Gelukkig is je kano niet doormidden gebeten. Zitten daar ook veel slangen? Hoe ga je daar mee om?
    Slapen in een boom, dat heb ik vroeger ook wel eens gedaan maar dat was in de Betuwe en daar zitten niet zoveel enge dieren. Wel lekker dat je zo midden in de natuur wakker wordt. Zal ik vast een boomhut voor je gaan knutselen? Dan kun je hier ook buiten slapen.
    Haha, grapje.
    Verlang je alweer naar je eigen bed? Of zou je daar nog wel langer willen blijven?
    Groet en heel veel goeds gewenst,
    Je buurman.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Ik ben al vier maanden vrijwilligerswerk wezen doen in Ghana in een weeshuis samen met Jitske. Nu vertrek ik voor 5,5 maanden naar Zuid Oost Azië. Ik begin met les geven op een schooltje op Bali, in Samsaman. Daarna trek ik verder door Zuid Oost Azië.

Actief sinds 03 Feb. 2010
Verslag gelezen: 656
Totaal aantal bezoekers 26539

Voorgaande reizen:

04 Maart 2015 - 12 Augustus 2015

Reis door Zuid Oost Azie

14 Februari 2010 - 07 Juni 2010

Een weeshuis ergens in Ghana

Landen bezocht: