Vertraging, lieve mensen, desondanks heel leuk! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Sanne Hietbrink - WaarBenJij.nu Vertraging, lieve mensen, desondanks heel leuk! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Sanne Hietbrink - WaarBenJij.nu

Vertraging, lieve mensen, desondanks heel leuk!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

15 Februari 2010 | Ghana, Accra

Hee lieve mensen dit is mijn eerste reisverslag vanuit Ghana. Ik zit nu in het Pink Hostel in Accra.

Gister ben ik om 12 uur ´s nachts aangekomen in het hotel. Het vliegtuig had een uur vertraging omdat mensen heel laat het vliegtuig binnen gingen, typisch Ghanees. Maar het was vet raar want dat vliegtuig is uitgerust met in de stoel voor je een schermpje, waarbij je kunt kiezen uit muziek, films, tv en al dat soort luxe dingen, en voor je het weet ben je in Ghana, een compleet vreeemd land, is het heel erg warm, zonder al die luxe en onbezorgdheid hihi.
vanaf het vliegtuig was het 10 meter lopen naar onze baggage, maar dat moest persee met een bus, belachelijk! haha. we hoefde niet eens ons gele boekje te laten zien! daarna zijn we opgehaald met SYTO en heb ik me een beetje geinstaleerd in het hotel. Ik zit met 6 andere meiden op een kamer met stapelbedjes. we hebben daar nog wel een douche, wel met een pisstraaltje, maar ik mag daar nu niet kieskeurig over doen. ook hebben we een airco, wat wel lekker is!

De volgende dag hebben we rustig ontbeten en om 8.30 werden we opgehaald en zijn we met een groep van 15 meisjes 1 jongen, in een veel te klein busje, naar SYTO gegaan, daar zouden we meteen uitleg krijgen, maar dat duurde natuurlijk een half uur. Het was Mama Tina die ons van alles vertelde over de cultuur, malaria het gastgezin en al dat soort dingen. daarna gingen we naar de bank daar heb ik geld (cedis)gehaald, en toen zijn we doorgereden naar het strand! Daar zouden we gaan lunchen, ik had niet meer gegeten sinds 8 uur 's ochtends, we waren er om 1 uur en ik kreeg mijn egg sandwich pas om half 3! je merkt maar weer hoe iedereen zo rustig zijn tijd neemt. maar jullie begrijpen natuurlijk wel dat ik echt wel honger had!
Het is een erg gezellige groep!
Het is wel echt raar om blank te zijn, iedereen kijkt naar je, en wilt dingen aan je verkopen, en aan je zitten. tot nu toe heb ik het aanbod van de verkopers steeds kunnen afhouden, maar dat vind ik niet makkelijk. wat wel erg leuk is is dat ze allemaal zo aardig zijn en gewoon een praatje maken en je zomaar nat spetteren en met je door de golven springen. Die golven waren zo vet! net als de atlantische oceaan, dan kun jullie je het voorstellen als je daar hebt gezwommen. Het water was wel warm, maar heerlijk!
Als ik in dat busje zit kan ik echt alleen maar lachen om het rijgedrag en de chaos die je ziet. ik heb al foto's gemaakt, dus dat komt helemaal goed. Ik zit nu trouwens op de laptop van Jitske super fijn! oke nou ik ben mijn verhaal weer kwijt, dat had ik wel even nodig! maar het is allemaal heel leuk hoor ik zit echt te genieten!
Hele dikke kus

  • 16 Februari 2010 - 07:32

    Sophie:

    wauw, dat klinkt allemaal geweldig lieverd.
    super interessant.
    geniet van de luxe zolang je nog kan;)
    kus

  • 16 Februari 2010 - 12:00

    Juliët:

    Hi pops!

    Klinkt goed! Geniet er goed van :D

    Kuskuskus

  • 16 Februari 2010 - 16:29

    Paamm:

    ha zussie!
    ik wil snel je foto's zien! :D
    en ik ben zo jaloers op je Ö
    maar heel veel plezier!

    xxxx

  • 18 Februari 2010 - 13:43

    Margriet:

    Ha meidje, leuk met de foto's erbij. Heb net je eerste twee verslagen uitgeprint voor opa en oma. Zij gaan ook meegenieten. XX Margriet.

  • 18 Februari 2010 - 15:30

    Roel:

    Hai schat,relaxed weekje gehad als ik het zo zie, straks het echte werk? Jalouzie stroomt door mijn aderen. Al wat bekomen van de schok? Geniet ervan. Tot horens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Ik ben al vier maanden vrijwilligerswerk wezen doen in Ghana in een weeshuis samen met Jitske. Nu vertrek ik voor 5,5 maanden naar Zuid Oost Azië. Ik begin met les geven op een schooltje op Bali, in Samsaman. Daarna trek ik verder door Zuid Oost Azië.

Actief sinds 03 Feb. 2010
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 26549

Voorgaande reizen:

04 Maart 2015 - 12 Augustus 2015

Reis door Zuid Oost Azie

14 Februari 2010 - 07 Juni 2010

Een weeshuis ergens in Ghana

Landen bezocht: